Ilmainen toimitus yli 100 €:n tilauksille!

Uppdaterad 1.12.2020

1. Nätbutik

Tjänsteleverantörens kontaktuppgifter

KontioMehu Oy
Hallbergintie 2
80130 Joensuu

0400 355 611
info@kontiomehu.fi
www.kontiomehu.fi
2716298-2

Produkterna i nätbutiken säljs av KontioMehu Oy, FO-nummer 2716298-2. Webbutiken säljer produkter till vuxna privatpersoner. Genom att acceptera dessa leveransvillkor försäkrar nätbutikens kund att han/hon noggrant har bekantat sig med villkoren och förklarar att denne accepterar dem.

2. Produktuppgifter och priser

Produkternas priser visas i nätbutiken vid visandet av varje produkt. Produktpriserna inkluderar moms. Skattespecificeringen visas i kundvagnen och orderbekräftelsen. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader. Som betalningsförmedlare fungerar Klarna.

3. Beställning

Produkterna beställs från webbutiken på adressen www.kontiomehu.fi. Produkterna beställs genom att flytta dem till kundvagnen och betala innehållet i varukorgen i nätbetalningstjänsten. Efter att ha gjort beställningen har kunden åtagit sig att följa sin e-post för att få en orderbekräftelse och andra anmälningsmeddelanden. Kunden bör utan dröjsmål kontakta vår kundtjänst om det finns något att rätta till i orderbekräftelsen.

Alla kunduppgifter behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som efterfrågades i samband med beställningen kommer inte att användas för andra ändamål än för leverans av beställningen eller för att klargöra eventuella oklarheter i beställningen, om inte annat anges. Genom att göra en beställning ger kunden sitt samtycke till registreringen av uppgifterna i KontioMehu Oy:s kundregister och att uppgifterna överlåts till tredje parter (t.ex. betalningsbekräftaren och transportföretaget) som är väsentligt anknutna till beställningen.

Vid beställning av produkten från nätbutiken godkänner kunden de gällande beställnings- och leveransvillkoren och samtycker till att följa dessa villkor. Kunden ansvarar för att de angivna uppgifterna är korrekta. KontioMehu ansvarar inte för eventuella skador eller störningar som orsakats kunden eller en tredje part till följd av felaktiga uppgifter som kunden har angett. KontioMehu har rätt att vägra att leverera ordern av en motiverad anledning (t.ex. misstänkt missbruk av uppgifter).

4. Betalning och betalningssätt

Som betaltjänst i vår webbutik fungerar Klarna Checkout, genom vilken de betalningsalternativ som är tillgängliga för dig är kortbetalning, nätbanksbetalning, faktura samt delbetalning.

Genom att lämna information i kassan godkänner du villkoren för Klarna AB (Klarna AB, Sveavägen 46, SE–111 34 Stockholm). Genom att trycka på knappen "Köp" godkänner du KontioMehus allmänna villkor.

5. Order- och betalningsbekräftelse

När vi har mottagit beställningen skickar vi kunden en orderbekräftelse via e-post, som visar orderuppgifterna. Det är kundens skyldighet att alltid kontrollera innehållet i orderbekräftelsen. För att få en orderbekräftelse måste du ange en e-postadress vid beställning.

Om du har några frågor, kontakta vår kundtjänst omedelbart. Behåll orderbekräftelsen tills du har mottagit och granskat din beställning. Vid besök hos kundtjänsten skall du alltid hålla ditt eventuella kundnummer och ordernummer tillgängliga. Dessa uppgifter hittar du i orderbekräftelsen.

Kontrollera alltid att innehållet i paketet stämmer överens med produkterna på orderbekräftelsen, och kontakta vår kundtjänst utan dröjsmål (senast 3 dagar efter att du har mottagit beställningen) om innehållet i paketet inte stämmer överens med orderbekräftelsen.

Du kan kontakta vår kundtjänst med följande uppgifter:

KontioMehu Oy
Hallbergintie 2
80130 Joensuu

0400 355 611
info@kontiomehu.fi
www.kontiomehu.fi
2716298-2


Vår kundtjänst nås säkrast på vardagar kl. 8.30–16.00.

6. Leveranssätt och -avgifter

I vår nätbutik används en flexibel prissättning för leveranser, vilket innebär att leveranspriserna kan förändras beroende på beställningens tidpunkt samt den beställda kvantiteten och leveranssättet. Du kan se de exakta leveranspriserna och -kostnaderna vid beställning innan du har bekräftat din beställning. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveranssätt och -kostnader. Leveranser endast till Finland, exklusive Åland.

Leveranskostnaderna inkluderar försändelse- och förpackningskostnader. I kundvagnen presenterar vi en uppskattning av framtida leveranskostnader enligt det primära tillgängliga leveranssättet. Leveranssätten i bruk beror på kundvagnens innehåll och totalvikt.

Vi levererar produkterna till en avhämtningsplats som du väljer eller med hemleverans. Observera att transportbolaget i vissa fall kan göra ändringar på utlämningsstället, till exempel, om den valda avhämtningspunkten är full. Du kan välja det bästa alternativet för dig från de leveranssätt som finns i kassan.

Leveranssätt som kan väljas är DB Schenkers avhämtningspunktspaket, Postens postpaket (serviceställen och paketautomater) samt Postens hempaket. Mer detaljerade beskrivningar av leveranssätt finns nedan:

DB Schenkers avhämtningspunktspaket (Noutopistepaketti)

Försändelsen kommer att levereras till en avhämtningspunkt. Avhämtningspunkter finns t.ex. i samband med K-Marketar och R-Kiosker. Du får ett textmeddelande när din beställning är tillgänglig för hämtning. I vissa situationer kan din beställning skickas i flera paket (t.ex. beroende på beställda mängder). I dessa situationer får du alltså flera ankomstanmälningar.

Postens postpaket (Postipaketti)

Leverans antingen till Postens servicepunkt eller paketautomat. Du får en avi och instruktioner om hämtningen via textmeddelande när din beställning kan hämtas. Beställningen kan hämtas på Postens servicepunkt eller paketautomat i 7 dagar. I vissa situationer kan din beställning skickas i flera paket (t.ex. beroende på beställda mängder). I dessa situationer får du alltså flera ankomstanmälningar.  

Postens hempaket (Kotipaketti)

Av Posten tillhandahållen hemleveransservice, där din beställning levereras ända till hemdörren. Det nummer du har angett i samband med beställningen kommer att kontaktas av Posten för att komma överens om leveranstiden. Leverans på vardagar.

Hämta i butik

Du kan också hämta din beställning från fabriksbutiken, Hallbergintie 2, Joensuu. Du kommer att meddelas via e-post när din beställning kan hämtas. Upphämtning på vardagar från 08:30 till 16:00.

Leveranskostnader

En stor flaska mousserande dryck väger ca 1,5 kg, en piccoloflaska mousserande dryck ca 0,4 kg och en saftflaska ca 0,8 kg. Förutom den faktiska försändelsekostnaden inkluderar leveranskostnaderna ett bearbetningstillägg för en bräcklig produkt och förpackningsmaterial.

Beställningens vikt

DB Schenker Noutopistepaketti

Posti Postipaketti

Posti Kotipaketti

< 10 kg

9,90 e

14,90 e

19,90 e

10-20 kg

14,90 e

19,90 e

24,90 e

20-40 kg

19,90 e

39,90 e

32,90 e

40-60 kg

29,90 e

59,90 e

39,90 e

60-80 kg

39,90 e

79,90 e

44,90 e

80-100 kg

49,90 e

99,90 e

49,90 e

100-150 kg

79,90 e

159,90 e

59,90 e

150-200 kg

99,90 e

219,90 e

79,90 e

> 200 kg

149,90 e

299,90 e

99,90 e

7. Leveranstid

Våra vanligaste leveranstider till Finland varierar beroende på beställningen och leveranssättet. Vi skickar dock din beställning inom 1–5 arbetsdagar från beställningens ankomst till oss. Eventuella undantag från uppskattade leveranstider har beskrivits i produktinformationen. Vi kommer att meddela om möjliga förseningar omedelbart efter att förseningen har fastställts.

Vi är inte ansvariga för förseningar orsakade av ett oöverstigligt hinder eller för möjliga skador som orsakas av förseningarna. Nätbutiken kommer att informera om avvikande leveranstider på sina internetsidor, om de är kända i förväg.

8. Returnering av beställningen och reklamationer

Beställningen tillämpas 14 dagars ångerrätt enligt Finlands konsumentskyddslag (38/1978) inom de begränsningar som fastställs i lagen. Ångerrätten gäller oanvända produkter i originalskick. Förpackningarna av de produkter som skall returneras bör vara oöppnade.

Om ni vill delvis eller helt och hållet återsända er beställning, var god och kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar från den tidpunkt när beställningen tas emot. Instruktioner för retur får ni från vår kundtjänst.

Gör så här om du vill returnera produkter från din beställning:

1. Kontakta vår kundtjänst antingen

  • genom att ringa till numret 0400 355 611. Vi är vanligtvis anträffbara på vardagar mellan 8:30–16.00.
  • eller genom att skicka e-post till adressen info@kontiomehu.fi
  • OBS! Vi betjänar på finska och engelska.

2. Vänligen ange oss följande uppgifter:

  • beställarens namn, adress och telefonnummer
  • beställningsnummer
  • produkter och kvantitet som skall returneras
  • orsak till returnering

3. Vänta på returinstruktioner som ni skall få och följ dem

De produkter som skall returneras måste förpackas som bräckliga produkter för att produkterna inte skall skadas. Om de produkter som skall returneras bryts under transporten och vi kan fastställa att skyddet av produkterna och försändelseförpackningen har varit bristfälliga under omständigheterna, förbehåller vi oss rätten att återkräva de kostnader som vi har ådragit oss.

Returnera produkterna senast efter 14 dagar från mottagandet av returinstruktionerna från vår kundtjänst. Återsändningen är avgiftsbelagd (från 4,90 e). Priset för returkostnaden beror på en hur stor mängd som skall returneras. Kundtjänsten kommer att informera om den exakta returkostnaden.

Vi kommer att göra en återbetalning senast 14 dagar efter att vi fått en felfri returnering. Vi kommer att göra återbetalningen med den betalningsmetod som ni har använt vid beställningen, om inte annat särskilt har överenskommits.

Att inte avhämta en order innebär inte att ordern avbeställs. För ett icke-avhämtat, skickat paket som inte har varit föremål för ett särskilt avbeställningsmeddelande, kommer vi att debitera de kostnader som vi har ådragit oss.

Vid klagomål hoppas vi att ni kontaktar oss via e-post till adressen info@kontiomehu.fi. I ett fritt formulerat meddelande bör beställningstidpunkten samt en möjligast exakt beskrivningen av felet anges. Det är också önskvärt att bifoga bilder till anmälan.

Kunden ansvarar för en eventuell värdeminskning av varorna som orsakats av en annorlunda behandling av varorna än en sådan som krävs för att fastställa varornas art, egenskaper och funktionalitet.

9. Problemsituationer och ansvar för fel

KontioMehu Oy ansvarar för fel i produkter och leveransen i enlighet med konsumentskyddslagen. Om produkten har förkommit eller skadats under transporten eller inte på annat sätt stämmer överens med din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt (senast inom 4 arbetsdagar, när det gäller en produkt som skadats under transporten, och vid en försvunnen beställning cirka en vecka efter att du har fått leveransbekräftelsen). KontioMehu ansvarar för beställningen, tills beställningen har överlämnats till mottagaren, och från mottagandet av en eventuell retur av transportbolaget.

Om försändelsen tydligt har skadats under transporten, var god och fotografera paketet noggrant innan ni öppnar det samt efter att ni öppnat det och skicka oss bilderna samt information om skadan via e-post till adressen info@kontiomehu.fi senast 4 arbetsdagar efter emottagningen av försändelsen. Fel som upptäcks under avhämtningssituationen bör omedelbart reklameras vid avhämtningssituationen till den person som lämnar över din beställning.

10. Datasekretess

Vi behandlar era personuppgifter enligt vår datasekretesspolicy.

11. Allmänt

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Innan beställningen måste kunden bekanta sig med de aktuella leveransvillkoren.

På dessa villkor tillämpas finsk lag. Parterna skall i första hand genom att förhandla försöka lösa tvister som uppstår på grund av dessa villkor eller deras tillämpning. Om parterna inte kan nå en överenskommelse genom förhandling, kommer tvisterna att lösas slutgiltigt i Norra Karelens tingsrätt. Konsumentkunden kan också ta tvisten till konsumenttvistenämnden för beslut.

12. Immateriella rättigheter

De bilder, texter, videor och annat innehåll med immateriella rättigheter som visas i nättjänsten är KontioMehu Oy:s egendom. Otillåten användning av materialet är förbjuden utan separat tillstånd.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Du kan prenumerera på vårt nyhetsbrev genom att fylla i formuläret nedan.

Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev godkänner du att vi använder dina uppgifter till direktmarknadsföring. Du kan när som helst återkalla ditt godkännande. Vi behandlar dina uppgifter i enlighet med vår Sekretesspolicy.

Din kundvagn är tom

Villkor

Päivitetty 1.12.2020

1. Verkkokauppa

Palveluntarjoajan yhteystiedot

KontioMehu Oy
Hallbergintie 2
80130 Joensuu

0400 355 611
info@kontiomehu.fi
www.kontiomehu.fi
2716298-2

Verkkokaupan tuotteita myy KontioMehu Oy, Y-tunnus 2716298-2. Verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Hyväksymällä nämä toimitusehdot verkkokaupan asiakas vakuuttaa tutustuneensa huolellisesti ehtoihin ja ilmoittaa hyväksyvänsä ne.

2. Tuotetiedot ja hinnat

Tuotteiden hinnat ovat näkyvillä kunkin tuotteen esittelyn yhteydessä verkkokaupassa. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Maksunvälittäjänä toimii Klarna.

3. Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupasta osoitteessa www.kontiomehu.fi. Tuotteet tilataan siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Tilauksen tehtyään asiakas on sitoutunut seuraamaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen ja muiden ilmoitusviestien vastaanottamiseksi. Asiakkaan tulee olla viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli tilausvahvistuksessa on jotain korjattavaa.

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tekemällä tilauksen asiakas antaa suostumuksensa tietojen rekisteröintiin KontioMehu Oy:n asiakasrekisteriin sekä tietojen luovuttamisen tilaukseen oleellisesti liittyville kolmansille osapuolille (esim. maksunvahvistaja ja kuljetusyhtiö).

Tuotetta verkkokaupasta tilatessaan asiakas hyväksyy voimassa olevat tilaus- ja toimitusehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta. KontioMehu ei vastaa mahdollisista asiakkaalle tai kolmannelle osapuolelle aiheutuneista vahingoista tai häiriöistä, jotka aiheutuvat asiakkaan antamista virheellisistä tiedoista. KontioMehulla on oikeus perustellusta syystä (esim. epäilty tietojen väärinkäyttö) kieltäytyä toimittamasta tilausta.

4. Maksaminen ja maksutavat

Verkkokauppamme maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta käytettävissänne olevat maksuvaihtoehdot ovat korttimaksu, verkkopankkimaksu, lasku sekä osamaksu.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksytte Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt KontioMehun yleiset ehdot.

5. Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksen, lähetämme asiakkaalle sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustiedot. Asiakkaan velvollisuus on tarkastaa aina tilausvahvistuksen sisältö. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. 

Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säilytä tilausvahvistus siihen saakka, kunnes olet vastaanottanut ja tarkistanut tilauksesi. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Nämä tiedot löydät tilausvahvistuksesta.

Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa, ja ole viipymättä (viimeistään 3 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta) yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli paketin sisältö ei vastaa tilausvahvistusta.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

KontioMehu Oy
Hallbergintie 2
80130 Joensuu

0400 355 611
info@kontiomehu.fi
www.kontiomehu.fi
2716298-2


Parhaiten asiakaspalvelumme palvelee arkipäivisin klo 8.30-16.00.

6. Toimitustavat ja -kulut

Verkkokaupassamme on käytössä joustava toimitushinnoittelu, eli toimitushinnat voivat vaihtua tilausajankohdan sekä tilatun määrän ja toimitustavan mukaan. Tarkat toimitushinnat ja -kulut näet tilauksen yhteydessä ennen kuin olet vahvistanut tilauksesi. Pidätämme oikeuden toimitustapojen ja -kulujen muutoksiin. Toimitukset ainoastaan Suomeen, pois lukien Ahvenanmaa.

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. 

Toimitamme tuotteet valitsemallesi noutopisteelle tai kotiinkuljetuksella. Huomioithan, että joissakin tapauksessa kuljetusyhtiö voi tehdä muutoksia toimituspisteeseen, esimerkiksi, mikäli valittu noutopiste on täynnä. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon.

Valittavina toimitustapoina on DB Schenkerin noutopistepaketti, Postin postipaketti (palvelupisteet ja pakettiautomaatit) sekä Postin kotipaketti. Tarkemmat kuvaukset toimitustavoista löydät ohesta:

DB Schenker noutopistepaketti

Lähetys toimitetaan noutopisteeseen. Noutopisteitä löytyy esim. K-Markettien ja R-Kioskien yhteydestä. Saat ilmoituksen tekstiviestitse, kun tilauksesi on noudettavissa. Joissakin tilanteissa tilauksesi voidaan lähettää useampana pakettina (esim. tilausmääristä riippuen). Näissä tilanteissa saat siis useamman saapumisilmoituksen. 

Posti postipaketti

Toimitus joko Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin. Saat ilmoituksen ja ohjeet noutamisesta tekstiviestitse, kun tilauksesi on noudettavissa. Tilaus on noudettavissa Postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista 7 vuorokauden ajan. Joissakin tilanteissa tilauksesi voidaan lähettää useampana pakettina (esim. tilausmääristä riippuen). Näissä tilanteissa saat siis useamman saapumisilmoituksen.

Posti kotipaketti

Postin tarjoama kotiinkuljetuspalvelu, jossa tilauksesi toimitetaan kotiovelle saakka. Tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi numeroon ollaan Postin toimesta yhteydessä toimitusajankohdan sopimiseksi. Toimitus arkipäivisin.

Nouto myymälästä

Voit myös noutaa tilauksesi tehtaanmyymälästä, Hallbergintie 2, Joensuu. Saat ilmoituksen sähköpostiisi, kun tilaus on noudettavissa. Nouto arkipäivisin klo 8:30-16:00.

Toimituskulut

Yksi iso kuohujuomapullo painaa noin 1,5 kg, piccolokuohujuomapullo noin 0,4 kg ja mehupullo noin 0,8 kg. Toimituskulut sisältävät varsinaisen lähetyskulun lisäksi särkyvän tuotteen käsittelylisän sekä pakkausmateriaalit.

Tilauksen paino

DB Schenker noutopistepaketti

Posti postipaketti

Posti kotipaketti

< 10 kg

9,90 e

16,90 e

21,90 e

10-20 kg

14,90 e

21,90 e

26,90 e

20-40 kg

19,90 e

39,90 e

34,90 e

40-60 kg

29,90 e

59,90 e

e

60-80 kg

39,90 e

79,90 e

e

80-100 kg

49,90 e

99,90 e

e

100-150 kg

79,90 e

159,90 e

e

150-200 kg

99,90 e

219,90 e

e

200 kg

149,90 e

299,90 e

e

7. Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Lähetämme kuitenkin tilauksesi normaalitilanteessa 1-5 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta meille. Mahdolliset poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu tuotetiedoissa. Mahdollisista viivästyksistä ilmoitamme teille välittömästi viivästymisen toteamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista mahdollisista haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista, mikäli ne ovat etukäteen tiedossa.

8. Tilauksen palautus ja reklamaatiot

Tilaukseen sovelletaan Suomen kuluttajasuojalain (38/1978) mukaista 14 päivän peruutusoikeutta lain säätämin rajoituksin. Peruuttamisoikeus koskee alkuperäiskuntoisia ja käyttämättömiä tuotteita. Palautettavien tuotteiden pakkausten on oltava avaamattomia.

Jos haluatte palauttaa tilauksenne osittain tai kokonaan, pyydämme teitä olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamishetkestä. Ohjeet palautukseen saatte asiakaspalvelustamme.

Toimi näin, mikäli haluat palauttaa tilauksesi tuotteita

1. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme joko

2. Ilmoitta meille seuraavat tiedot

  • tilaajan nimi, osoite ja puhelinnumero
  • tilausnumero
  • palautettavat tuotteet ja määrä
  • palautuksen syy

3. Odota saamianne palautusohjeita ja toimikaa niiden mukaisesti

Palautettavat tuotteet on pakattava helposti särkyvälle tuotteelle asiaan kuluvasti, jotta tuotteet eivät vioitu. Mikäli palautettavat tuotteet särkyvät kuljetuksen aikana ja voimme todeta tuotteiden suojaamisen ja lähetyspakkauksen olleen tilanteeseen nähden puutteellista, pidätämme oikeuden periä meille aiheutuneet kulut.

Suorita palautus viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olet saanut asiakaspalvelustamme palautusohjeet. Palautus on maksullinen (alkaen 4,90 e). Palautuskulun hinta riippuu palautettavasta määrästä. Tarkan palautuskulun saat tietoosi asiakaspalvelusta.

Suoritamme maksun palautuksen viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun vastaanotamme virheettömän palautuksen. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttäneet tilatessanne, ellei erikseen ole muuta sovittu.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei tarkoita tilauksen peruuttamista. Noutamattomasta lähetetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme meille aiheutuneet kustannukset.

Reklamaatiotapauksessa toivomme yhteydenoton sähköpostitse osoitteeseen info@kontiomehu.fi. Vapaamuotoisessa viestissä tulee ilmoittaa tilausajankohta, sekä mahdollisimman tarkka kuvaus viasta. Myös kuvien liittäminen ilmoitukseen on toivottavaa.

Olette vastuussa sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

9. Ongelmatilanteet ja virhevastuu

KontioMehu Oy vastaa tuotteissa ja toimituksessa olevista virheistä kuluttajasuojalain mukaisesti. Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, olethan asiakaspalveluumme yhteydessä mahdollisimman pian (kuljetuksessa vahingoittuneista tuotteista viimeistään 4 arkipäivän kuluessa, kadonneesta tilauksesta noin viikon kuluttua siitä, kun olet saanut toimitusvahvistuksen). KontioMehu vastaa tilauksesta siihen asti, kunnes tilaus on luovutettu vastaanottajalle ja alkaen siitä, kun mahdollinen palautus on vastaanotettu kuljetusyhtiön toimesta.

Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, kuvatkaa paketti huolellisesti ennen sen avaamista sekä avaamisen jälkeen ja lähettäkää kuvat sekä tiedot vahingosta meille sähköpostitse osoitteeseen info@kontiomehu.fi viimeistään 4 arkipäivän kuluessa lähetyksen vastaanotosta. Noutotilanteen aikana havaittavat virheet tulee reklamoida heti noutotilanteen yhteydessä henkilölle, joka luovuttaa tilauksesi.

10. Tietosuoja

Käsittelemme henkilötietojanne tietosuojaselosteemme mukaisesti.

11. Yleistä

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvottelemalla ratkaisemaan näistä ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat erimielisyydet. Mikäli osapuolet eivät pääse neuvotteluteitse sopimukseen, ratkaistaan riitaisuudet lopullisesti Pohjois-Karjalan käräjäoikeudessa. Kuluttaja-asiakas voi viedä erimielisyyden myös kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

12. Immateriaalioikeudet

Verkkopalvelussa esillä olevat kuvat, tekstit, videot ja muu immateriaalioikeuksia käsittävä sisältö ovat Kontiomehu Oy:n omaisuutta. Materiaalin oikeudeton käyttö on kiellettyä ilman erillistä lupaa.

Presentkort som använts för ditt inköp.